„Тандем” представя традиционните български месни продукти на изложение в Берлин Image 1
Събития
— 15.01.2010 —
„Тандем” представя традиционните български месни продукти на изложение в Берлин

Фирмата приключи годината с 15% ръст на продажбите

„Тандем” е единствената българска фирма от месопреработвателния бранш, която представя традиционните месни продукти на щанд в 75-то Международно изложение за земеделие и хранително-вкусова промишленост „Зелена седмица” – Берлин, Германия (15-24 януари). Българки, облечени в традиционни носии от Шопската етнографска област, посрещат гостите от страната и чужбина с дървени плата, на които апетитно са наредени Пастърма, Филе „Елена”, Роле „Трапезица”, Панагюрска луканка, Горнооряховски суджук, Сушеница и „Габровски дядо”.

„Тандем” разпространява брошура на английски и немски език, в която са приведени доказателства, че осоляването и пресоването на месото е било познато на прабългарите още при заселването им по българските земи през VII век. Карта изобразява районите, в които е поставено началото на месопреработвателната промишленост през XVIII век. Дипляната популяризира достойнствата на двата вида типично български сурово-сушени продукти – от раздробено и от нераздробено месо. В четивото, съставено от „Тандем”, има още любопитна информация за произхода на името на луканката; за наградите, които печелят българските продукти на международни изложения; за подправките, които правят вкуса на колбасите неповторим.

Специално за участието си в изложението компанията подготви популярната в цял свят Кайзер пастърма. Кирил Вътев – управител на „Тандем” и председател на сдружение „Традиционни сурово-сушени месни продукти” – представи тайната на деликатеса. В кайзер кашата, с която се намазва пастърмата, се смесват бяло вино, червен пипер, чесън, кимион, характерният за Ориента чимен и типично българската подправка чубрица. Преди гостите на българския щанд в „Зелената седмица” да вкусят деликатеса, той е бил сушен в продължение на шест седмици.

„Българинът не се отказва от традициите на трапезата въпреки кризата”, добави Вътев по повод новината, че „Тандем” приключва 2009 г. с 15% ръст на продажбите и 10% ръст на персонала спрямо 2008 г.